Nápady hudebního analfabeta, dnes bez jedu
iDnes, 18.4.2015, Antonín Robin
Moravská filharmonie Olomouc, duben 2015
Moravská filharmonie Olomouc a Barbora Polášková: Schválně jsem si prohlédl členy orchestru. Neměli ani modřiny ani monokl, zřejmě se o ni nemuseli s nikým poprat.
Což je poněkud překvapující, protože Barbora Polášková je pravděpodobně nejlepší současná česká mezzosopranistka, která snad ani ve světě nemá srovnatelnou konkurentku. Stačí si všimnout, že v recenzích je citována jako sopranistka, mezzosopranistka, altistka, a všechny ty hlasové nuance suverénně zvládá. Je třeba dodat, že ve všech těch polohách je její hlas plný a jiskřivý, teď začnou kvalifikovaní anatomové kroutit hlavou, ale teprve nyní bude řečena hlavní přednost jejího zpěvu: Barbora Polášková zpívá srdcem.
S Moravskou filharmonií Olomouc přednesla Mahlerovy Písně o mrtvých dětech. Je to zvláštní, ale když je Mahler skládal, musel tušit, že o víc jak sto let později, to bude právě Barbora Polášková, která je bude zpívat. Gustav Mahler asi byl tak trochu hypochondr, protože své Písně o mrtvých dětech pokládal za osudovou skladbu, která způsobila smrt jeho čtyřleté dcery. Interpretka to zcela přesně vyjádřila: Lítost, smutek, nad ztrátou dítěte, výčitky svědomí, pocit, že skladba neměla být nikdy napsána, a nic na tom nemění skutečnost, že je to mistrovské dílo.